Αυτό που ψάχνεις

Είχα διαβάσει κάποτε σε συνέντευξη γνωστού σκηνοθέτη πως περνά πολλές κακές μέρες, στις οποίες κοπανά το κεφάλι του στον τοίχο ψάχνοντας το νόημα….της ζωής, του κόσμου, της δουλειάς του, της τέχνης….Και τις καλές μέρες, συνειδητοποιεί πως αυτό δεν υπάρχει. Το δέχεται και προχωρά παρακάτω.

Τα βιβλία, οι ταινίες και οποιαδήποτε άλλη μορφή τέχνης ψάχνουν αυτό το νόημα.  Μερικές φορές απλά υπάρχουν για να μας ηρεμούν όταν αποδεχόμαστε ότι ίσως δεν υπάρχει. Κατά καιρούς πετυχαίνω λίγα βιβλία που με βάζουν σε παρόμοιες σκέψεις:

1099659

Τον Έρμαν Έσσε είχα διαβάσει πολύ πιο μικρή. Δεν είχα καταλάβει όλα όσα έλεγε και είχα υποσχεθεί πως θα το διαβάσω ξανά πιο μεγάλη, ώστε να δω αν έχω πια φτάσει το σημείο συνειδητοποίησης του. Είναι ένα βιβλίο – κύκλος ζωής.

«Your soul is the whole world.”

8a90be62e3ce9d6711845dbec578a7c4

Το Our Town του Thornton Wilder είναι ένα θεατρικό έργο στο πιο απλό σκηνικό που μπορείς να φανταστείς: διάσπαρτες καρέκλες σε ένα άδειο χώρο που γεμίζει μόνο από ανθρώπους. Το μικρό αυτό παραμύθι, το οποίο θα μπορούσε να συμβεί σε οποιαδήποτε χώρα, σε οποιοδήποτε χρόνο, μιλά για την πιο ανθρώπινη ιστορία της απαρχής του κόσμου. Μιλά για την οικογένεια, την αγάπη, το θάνατο και τον κύκλο της ζωής που αυτός φέρνει. Μου έμαθε να βλέπω λίγο πιο ψύχραιμα το τι συμβαίνει γύρω μου…

«We all know that something is eternal. And it ain’t houses and it ain’t names, and it ain’t earth, and it ain’t even the stars . . . everybody knows in their bones that something is eternal, and that something has to do with human beings.»

StationelevenUKHC

Ένα πράγμα ήταν και θα είναι σίγουρο για τον άνθρωπο: το να επιβιώνει μονάχα, δεν θα του είναι ποτέ αρκετό. Γι’αυτό έχει την τέχνη, στην πιο ανώτερη μορφή που μπορεί να πάρει, ανακουφίζοντας του την ψυχή. Είτε είναι ο Shakespeare, είτε είναι ένα φθαρμένο κόμικ που σου έχει δώσει ο μοναδικός ευγενικός άνθρωπος στη ζωή σου. Γιατί:

«Survival is insufficient.»

One_day_-_david_nicholls

Το Μία Ημέρα του David Nicholls δεν είναι ένα φιλοσοφημένο βιβλίο, δεν θα σου αλλάξει τη κοσμοθεωρία ή θα σου δώσει κάτι καινούριο που δεν έχεις ξαναζήσει, θα σε κάνει να θυμηθείς όμως πως η ζωή είναι πολύ, πολύ μικρή. Η ζωή είναι οι άνθρωποι γύρω σου. Η ζωή είναι αυτό που χτίζεις προσεχτικά, αυτό που χάνεις στιγμιαία, αυτό που μετανιώνεις, αυτό που θυμήθηκες να πεις…

‘So – whatever happened to you?’
‘Life. Life happened.’

9 thoughts on “Αυτό που ψάχνεις

  1. Όλα φαίνονται απίστευτα ενδιαφέροντα. Μόνο το Σινταρτα έχω διαβάσει που μαζί με το Λύκο της Στέπας, με έχουν στιγματίσει. Θεωρώ ότι ο Σιντάρτα είναι Βίβλος για όλους τους νέους, όμως ακόμα και σε μεγαλύτερη ηλικία και να το διαβάσεις, έχει να σου μάθει πολλά. Ο Έσσε είναι από τους αγαπημένους μου. Βέβαια, μια φορά ανάγνωση των βιβλίων του δεν αρκεί!

    1. Ισχύει! Δεν έχω διαβάσει ακόμη το Λύκο της Στέπας, αλλά είχα διαβάσει ένα βιβλίο με δικά του essays κι εντυπωσιάστηκα. Φοβερό μυαλό.

    1. Είναι ένα κλασσικό love story, αλλά έχει τα καλά του σημεία 😉 Όσο το διάβαζα δεν μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, αλλά αφού το τελείωσα, το σκεφτόμουν για καιρό μετά… Έχει κάτι το ιδιαίτερο.

  2. To Station Eleven φαίνεται ενδιαφέρον! Έχω δει το One Day στην κινηματογραφική του μεταφορά και με άφησε λίγο αδιάφορη, μπορεί το βιβλίο να είναι πολύ καλύτερο.

    1. Το είδα κι εγώ και μου φάνηκε απίστευτα γρήγορο, φώναζα μόνη μου μπροστά στην οθόνη «Μόλις περάσατε δέκα χρόνια σε δέκα λεπτά!», χαχαχα. Αλλά σε γενικές γραμμές μ’άρεσε η μεταφορά, ιδιαίτερα οι ηθοποιοί 🙂 Αν δεν σ’ενθουσίασε η ταινία πάντως δεν νομίζω να σ’αρέσει και το βιβλίο, γιατί ήταν αρκετά πιστή στο στόρυ… Το Station Eleven είναι ίσως το καλύτερο βιβλίο για το 2015! Δυνατή πλοκή, φοβεροί συμβολισμοί, υποβλητική ατμόσφαιρα…τα είχε όλα. Δεν του έλειπε τίποτα :’)

  3. Έρμαν Έσσε είχα προσπαθήσει να διαβάσω πιο παλιά και τον είχα αφήσει μισό. Δεν ήταν ακόμα για την ηλικία μου, αυτό είναι το μόνο σίγουρο! Θα τον δοκιμάσω πάντως κάποια στιγμή ξανά! Και το station eleven το έχω σε e-book κ όλο λέω θα το διαβάσω και ποτέ δεν το κάνω…. Ηρθε ο καιρός να το πιάσω μου φαίνεται…!

    1. Είναι τέλειο, θα το λέω ξανά και ξανά, το Station Eleven και το Saga είναι από τα καλύτερα πράγματα που έχω διαβάσει τα τελευταία χρόνια….Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο ενθουσιασμένη είμαι που τα ανακάλυψα και ξέρω τις ιστορίες τους. Φοβερά! ^^ Συμφωνώ για Έρμαν Έσσε, κι εγώ το καθυστερώ επίτηδες 😉

Σχολιάστε

