Dystopian Tv Series

Ίσως το πρώτο dystopian μυθιστόρημα που διάβασα να ήταν οι Αγώνες Πείνας, από τότε έχω μία αδυναμία στο είδος. Φαντάζομαι διάφορα τέλη για τον κόσμο μας (ή καλύτερα για την κοινωνία μας), σκέφτομαι πως θα τα αντιμετώπιζα εγώ και τι πιθανότητες επιβίωσης θα είχα (καμία). Πολύ πριν τους Αγώνες Πείνας όμως, είχα παρακολουθήσει μία σειρά στη τηλεόραση (που μέχρι σήμερα δεν μπορώ να βρω πουθενά), η οποία μου «μίλησε» με διαφορετικό τρόπο, με έκανε να φοβάμαι, όχι μόνο για το δυσοίωνο τέλος μας, αλλά και για την πρωτόγονη φύση του ανθρώπου. Η σειρά λεγόταν Freedom και κατά πάσα πιθανότητα αν την έβλεπα σήμερα, θα την κορόιδευα. Ήμουν όμως μικρή. Και με έκανε να δεθώ με καθετί δυσουτοπικό.

Με αυτή την εισαγωγή, θα σου γράψω παρακάτω τις καλύτερες dystopian σειρές που έχω δει (είπαμε έχω αδυναμία):

jericho1

Το Jericho δημιούργησε ο αγαπημένος μου Stephen Chbosky («The Perks of Being a Wallflower») το 2006. Το όνομα της σειράς παίρνει τη σημασία του από την  πόλη Ιεριχώ, της οποίας τα τείχη, σύμφωνα με τη μυθολογία, άντεξαν τους χειρότερους πολέμους. Έτσι και το Jericho, είναι μία πόλη στη μέση του Kansas, η οποία αντέχει την πυρηνική έκρηξη που πλήγει τις περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ. Μία μικρή πόλη που προσπαθεί σιγά-σιγά να ξεπεράσει το σοκ του πυρηνικού πολέμου, την έλλειψη πρώτων υλών και την δυσκολία επικοινωνίας με τον υπόλοιπο κόσμο. Με πρώτη ματιά φαίνεται ένα κακό αμερικάνικο σενάριο που αναλώνεται σε plotlines που δεν ενδιαφέρουν, με κλισέ cliffhangers και πατριωτικούς ήρωες, μετά τα τέσσερα επεισόδια όμως, αρχίζει να σχηματίζεται μία εντυπωσιακή ροή ιστορίας που χτίζει αργά αργά ένα πολύ καλό, σκοτεινό, και τρομακτικά ρεαλιστικό σενάριο αποκάλυψης. Αποτελεί μία αγαπημένη cult επιλογή λίγων θεατών που αγαπήσανε τους τρελά badass χαρακτήρες της. Η σειρά όπως θα έχεις υποψιαστεί κόπηκε στη πρώτη σεζόν μετά από 22 επεισόδια, οι fans της όμως δεν επέτρεψαν στο κανάλι να μην τους δώσει ένα τέλος, γι’αυτό κι ένα χρόνο μετά την ακύρωση της(!), επέστρεψε με δεύτερη σεζόν 8 επεισοδίων και με μία σειρά comics που συνεχίζει την υπόθεση από τη τρίτη σεζόν. Το Jericho θα ανήκει πάντα στις 10 καλύτερες σειρές που έχω δει στη ζωή μου και θα έχει μία θέση στις αδικοχαμένες σειρές μιας τηλεόρασης που ζούσε από την τηλεθέαση και περίμενε τα διαδικτυακά κανάλια να φέρουν την επανάσταση. (Συζητιέται ήδη να το φέρει ξανά στη ζωή το Netflix.)

67873

Το The 100 είναι ο νέος εθισμός της χρονιάς. Όσους φίλους μου έπεισα να το δουν, μου είπαν πως τελείωσαν και τις δύο σεζόν μέσα σε μία βδομάδα! Το The 100 παντρεύει το sci-fi με το dystopian και χτίζει ένα τρελά γρήγορο και overpacked με δράση σενάριο που σε κάνει να ουρλιάζεις μπροστά στην οθόνη σου από τις ανατροπές. Δεν έχει καμία σχέση με τις κλασσικές εφηβικές σειρές του CW, και εκπλήσσει με τους δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες του και την προσέγγιση της σεξουαλικότητας των ηρώων του (χωρίς καν να προσπαθεί να τραβά την προσοχή εκεί). Είναι ένας συνδυασμός του Lost και του Jericho στην πιο σύγχρονη μορφή του, που κερδίζει εύσημα από παντού. Έχω γράψει περισσότερα εδώ. *Τον Οκτώβρη θα παιχτεί η τρίτη σεζόν.

outcasts-title-card

Όταν το BBC θέλησε να «αντιγράψει» την επιτυχία του Lost, δημιούργησε το Outcasts. Μία sci-fi σειρά, στην οποία η Γη έχει καταστραφεί και ο ανθρώπινος πληθυσμός προσπαθεί να αποικήσει σε έναν μακρινό (και τελείως άγνωστο) πλανήτη, την Καρπάθια. Για setting χρησιμοποίησαν τις αχανείς εκτάσεις της Νότιας Αφρικής, έδωσαν πολύ μεγάλο budget κι έφεραν πολύ γνωστούς Βρετανούς ηθοποιούς στο προσκήνιο. Και τα κατάφεραν. Δημιούργησαν κάτι καλύτερο, κάτι που θα έπρεπε να είναι το Lost, αν ήξερε την υπόθεση του. Οι κριτικοί όμως διαφώνησαν, το κοινό δεν έδωσε σημασία και η σειρά κόπηκε στα 8 επεισόδια. Παρ’όλα αυτά δεν μετανιώνω που την είδα, είναι από τις καλύτερες σειρές επιστημονικής φαντασίας που έχω παρακολουθήσει.

P.S. Αν βρεις ποτέ το Freedom, μην με ξεχάσεις, ακόμη παλεύω να το πετύχω.

2 thoughts on “Dystopian Tv Series

    1. Ναι έχω ακούσει τα καλύτερα και ακόμη να το ξεκινήσω! Είναι που δεν τρελαίνομαι για zombies, αλλά το premise ακούγεται awesome!

Σχολιάστε

