Πως Ψάχνω Βιβλία

Για πολύ καιρό είχα το booktube για οδηγό μου. Διάβαζα ότι πρότειναν άνθρωποι με τους οποίους είχα (πάνω κάτω) ίδιο γούστο (βλέπε Leena και Rosianna). Με έκαναν να ανακαλύψω διαμάντια, όπως το It’s Kind of a Funny Story, Το Τέρας Έρχεται, το Station Eleven και η λίστα συνεχίζει. Έχασα όμως έτσι την απόλαυση του να τριγυρνάω στο βιβλιοπωλείο και να πιάνω στα χέρια μου ότι μου κινεί την προσοχή. Αν δεν είχα ξανακούσει ένα βιβλίο ή αν είχε χαμηλό rating στο goodreads, δεν θα το έπαιρνα. Και κάπου εκεί έκανα λάθος. Έχω προσπαθήσει γι’αυτό το λόγο να αλλάξω τον τρόπο που βρίσκω βιβλία και σκέφτηκα να το συζητήσω μαζί σας.

tumblr_mwtrsftkiL1sa7hqoo1_1280

Καταρχάς όταν μια επιχείρηση (με την ευρύτερη έννοια στη συγκεκριμένη περίπτωση) σου δίνει πράγματα τα οποία θαυμάζεις, έχεις την ευκαιρία να την υποστηρίξεις. Γι’ αυτό και τουλάχιστον μια φορά το μήνα θα αγοράσω βιβλία από κατάστημα και όχι από on line store, κυρίως αν θέλω να διαβάσω ελληνική λογοτεχνία που η διαφορά με τη διαδικτυακή τιμή είναι ελάχιστη (1€ με 2€) ή αν θέλω να διαβάσω ένα graphic novel. Ειδικά όταν τα ανεξάρτητα κομικάδικα σου προτείνουν πράγματα που δεν έχεις ξανασυναντήσει, συζητάνε μαζί σου με τις ώρες και σε αφήνουν με την ησυχία σου να διαβάσεις single issues, αξίζουν και έχουν πολύ περισσότερο ανάγκη τα λεφτά σου. Το ίντερνετ είναι χρήσιμο όταν ξέρεις ακριβώς τι θες, τα ανεξάρτητα μαγαζιά υπάρχουν για να βρίσκεις πράγματα που έχεις ανάγκη και δεν είχες ιδέα ότι κυκλοφορούν. Τα παλαιοβιβλιοπωλεία από την άλλη, έχουν για μένα διαφορετική λειτουργία. Τα επισκέπτομαι όταν δεν έχω καθόλου χρήματα και είμαι με 10€ στην τσέπη αλλά θέλω οπωσδήποτε να διαβάσω κάτι που δεν υπάρχει στη βιβλιοθήκη μου. Αυτά τα λεφτά θα μου φτάσουν σίγουρα για 2-3 βιβλία που θα μ’αρέσουν!

tumblr_nycpj4cIjq1s7a0b4o1_400

Ας περάσουμε τώρα στο πιο περίπλοκο κομμάτι αγοράς, στο ποιό βιβλίο θα πάρεις και πώς θα ξέρεις ότι θα σ’αρέσει. Και κάπου εδώ μπαίνει στο παιχνίδι το marketing και τα εξώφυλλα, τα οποία έχουν σκοπό να προσελκύσουν το αντίστοιχο κοινό τους. Κοιτάω πάντα τα εξώφυλλα, την έκδοση, τι λέει η πρώτη παράγραφος και ίσως λίγα λόγια για το ποιος είναι ο συγγραφέας. Σε αυτά τα πραγματάκια θα βρεις κάτι που σε εκφράζει ή κάτι που ξεκάθαρα δεν είναι για σένα. Επίσης όσο πιο ευφάνταστος είναι ο τίτλος, τόσο πιο πιθανό είναι να καταλήξει στο ράφι μου. Ρωτάω μερικές φορές τους υπαλλήλους, μπαίνω από το κινητό στο goodreads να δω ποιος από τους φίλους μου το έχει διαβάσει και αποφασίζω αν θα το πάρω ή όχι. Λίγες είναι οι φορές που έχω πάρει κάτι τυχαία και το έχω μετανιώσει.

Αυτό που διασκεδάζω πιο πολύ είναι να χαζεύω σε ράφια που καμία σχέση δεν έχουν με αυτά που αγοράζω συνήθως, όπως είναι η ποίηση, η επιστήμη, μέχρι και οι αυτοβιογραφικές. Δεν παίρνω ότι βρω εκεί γιατί ξέρω ότι δεν πρόκειται να τελειώσω ποτέ κάτι τέτοιο, αλλά μ’αρέσει να διαβάζω αποσπάσματα τους. Και τώρα που είπα για genres, να πω ότι προτιμώ οτιδήποτε διαβάζω να έχει diversity. Να μην είναι οι τυπικές ιστορίες μεσήλικων λευκών αντρών, αλλά κάτι πιο φρέσκο και διαφορετικό.

tumblr_ldgapesupG1qbxdgmo1_500

Όταν πηγαίνεις στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς σου ή στις αλυσίδες της Αθήνας, να φροντίζεις πάντα να έχεις χρόνο να περιπλανηθείς με την ησυχία σου. Μιλά με τους ανθρώπους τριγύρω και πρότεινε τους αγαπημένα σου βιβλία, το κάνω πολύ συχνά κι ας με κοιτάνε σαν να είμαι τρελή.

6 thoughts on “Πως Ψάχνω Βιβλία

  1. Παντα αγοραζα βιβλια απο βολτες στα μαγαζιά και το feeling που μου εβγαζαν.Οταν ξεκινησα να βλεπω booktubers αλλαξε αυτο και ηταν μεγαλο λαθος.Τώρα πια επιλεγω βιβλια που με ενδιαφέρουν με βαση την συνοψη τους.Εμπιστεύομαι την Jean πολυ αλλα και αλλες μια δυο ακομα. Αγοράζω απο used bookstores παρα πολυ,ελληνικη λογοτεχνία συνήθως.

  2. Δυστυχώς δεν έχω πολύ επαφή με booktubers. Δεν ξέρω,μάλλον δεν έχω την υπομονή να τους ακούσω. Η βασική πηγή είναι το βιβλιοπωλείο.Ξεκινάω πάντα από κλασική λογοτεχνια και μετά σε νέες κυκλοφορίες.Τελευταία πάω και λίγο απο ελληνική λογοτεχνία που δεν εχω διαβασει και πολύ. Πάντα θα κάνω μία βόλτα από δοκίμια και βιβλία σχετικά με την ιστορία της λογοτεχνίας αλλά ποτέ δεν τολμώ να αγοράσω.Το εξώφυλλο όντως παίζει ρόλο αν και όχι καθοριστικό. Νομίζω ότι στο εξωτερικό, σε κάποια βιβλία κάνουν διάφορες εκδόσεις π.χ. μια hard cover ( ακριβότερη προφανώς) και μία «απλή». Θα ήθελα να γίνεται κι εδώ αυτό.Το σκληρό εξώφυλλο θα με κερδίσει πολύ πιο ευκόλα.

  3. Εγώ από την άλλη δεν παρακολούθησα ποτέ booktubers. Έτυχε να δω κάποιες φορές, αλλά δεν αφιερώθηκα ποτέ σε αυτό. Δεν αγοράζω σχεδόν ποτέ στην τύχη πλέον. Ηλεκτρονικά, μέσω του goodreads και των bookblogs (καλή ώρα) συναντάω καθημερινά καινούριους τίτλους και συγγραφείς. Θα κοιτάξω και γω τις κριτικές στο gr για τα βιβλία που σκέφτομαι να αγοράσω.
    Αγγλικά αγοράζω κατά κύριο λόγο μέσω ιντερνετ. In real life, εμπιστεύομαι πολύ τη γνώμη του αγαπημένου μου βιβλιοπωλείου στην Κατερίνη, καθώς και τα παιδιά που δουλεύουν στα public της Κατερίνης (αν και γενικά δεν θέλω να αγοράζω από αλυσίδες). Είναι άκρως ενημερωμένοι και μέχρι στιγμής δεν μου έχουν προτείνει ποτέ κάτι που να μην μου άρεσε. Ιταλικά όταν πάω Ιταλία, γιατί, δυστυχώς, τα μεταφορικά για ηλεκτρονική παραγγελία συνήθως βγαίνουν πιο πολλά από το βιβλίο το ίδιο!

    Αλλά μ’ αρέσει πολύ να χαζεύω στα ράφια με τις ώρες, πολλές φορές!

    Σε παλαιοβιβλιοπωλεία πάω σπάνια γιατί δεν υπάρχουν στην πόλη μου, δυστυχώς… Αλλά γενικά μου αρέσει η ιδέα του χρησιμοποιημένου, έχει κάποιο μυστήριο. Και επίσης, μπορείς να βρεις διαμάντια κρυμμένα εκεί μέσα!

  4. Και εγώ πλέον βασίζομαι πολύ στις κριτικές και στα recommendation του Goodreads και νομίζω ένα κομμάτι της μαγείας έχει χαθεί. Η αίσθηση της ανακάλυψης, το χάσιμο και το ψάξιμο με τις ώρες στα βιβλιοπωλεία δεν αναπληρώνεται με τίποτα. Τα περισσότερα βιβλία, στα οποία αφιέρωσα εξτρα χρόνο για να τα βρω και τελικά να τα επιλέξω, κατέχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου και συνήθως ένα αστεράκι παραπάνω στη βαθμολογία μου! 😉

  5. Παλαιοβιβλιοπωλεία, παζάρια βιβλίων και προσφορές μεγάλων βιβλιοπωλείων είναι πάντα πρώτα στη λίστα μου. Αν τώρα έχω φτιάξει συγκεκριμένη λίστα με όσα θέλω να διαβάσω άμεσα, η όλη αγορά γίνεται γρήγορα κι εύκολα χωρίς βέβαια να λείπουν οι προσθήκες της τελευταίας στιγμής 😉

Σχολιάστε

