April Reads

8148417

Το Χάρτινο Σπίτι, το βιβλίο που γνώρισα από την Cocooning Cat. Πολύ μικρό, μόλις 100 σελίδες, είναι το απόλυτο δώρο για εμάς τους βιβλιόφιλους. Μιλά, εξελίσσεται και αφιερώνεται στα βιβλία, τις σχέσεις μας με εκείνα, την παράνοια, τη λατρεία. Πολύ όμορφο και πρωτότυπο.

8477057

Daytripper, περίμενα πολλά από αυτό το comic, αλλά δεν τα πήρα. Είχε συγκινητική ιστορία, παραλλαγές ζωής και θανάτου ενός άνδρα και των ανθρώπων που εμπλέκονταν στη ζωή του. Σαν ιδέα ήταν πολύ καλό, αλλά στην εκτέλεση του έμοιαζε υπερβολικό, εκβιαστικά συγκινητικό και στο τέλος του εύκολο.

28939133

Modern Romance, μία έρευνα για τις σχέσεις του σήμερα, κάτι που ακούγεται καθολικό, αλλά είχε δυστυχώς πολύ συγκεκριμένο κοινό: straight ευκατάστατους Αμερικάνους. Δεν θέλω να το μειώσω, καθώς το διασκέδασα αρκετά, αλλά έμοιαζε πολύ περιορισμένο. Αυτό που με κέρδισε ήταν η αναφορά σε ξένες κουλτούρες, καθώς ανέλυσαν τη «dating scene» της Ιαπωνίας και της Βραζιλίας. Πιο παράξενα στατιστικά και έθιμα δεν έχω ξαναδιαβάσει στη ζωή μου! (Οι Ιάπωνες γενικά δεν την παλεύουν και πολύ.)

17118901

Politics and the English Language, ήθελα καιρό να διαβάσω αυτό το μικρό leaflet από τον Orwell, είναι από τα πράγματα που σου ανοίγουν τα μάτια και σε κάνουν να σκέφτεσαι διαφορετικά. Μιλά για τη γλώσσα και τις λέξεις που είναι ένα οργανικό, συνεχώς μεταλασσόμενο σώμα, το οποίο κάποιες φορές εξυπηρετεί πολιτικούς σκοπούς και κάποιες αντιπροσωπεύει επίπονα την αλήθεια. Το συγκεκριμένο είναι μονάχα 25 σελίδες και θα το βρείτε με λιγότερο από 3€.

24874316

Anthem for Doomed Youth. Τελείως τυχαία ενώ χάζευα τίτλους στα ράφια του Public, έπεσα σε αυτό. Μ’άρεσε ο τίτλος του και το πήρα, εξάλλου έκανε μόνο ένα ευρώ. Όταν έφτασα σπίτι συνειδητοποίησα ότι δεν ήταν ένα κείμενο ή διάφορα essays, αλλά ποιήματα, πολλά μικρά ποιήματα. Και δεν μιλούσαν για τα χρόνια που σπαταλλούνται στους νέους, αλλά για τον πόλεμο και τους στρατιώτες. Με μετέφερε στο κλίμα του Α’ Παγκόσμιου και με έκανε να νιώσω τη ψύχρα, τη ματαιότητα, την ειρωνεία. Διαβάζονται όλα σαν ιστορία, σαν πρωτοπρόσωπη αφήγηση βετεράνου πολέμου. Ήταν πολύ καλό, θλιβερό, αλλά όμορφο.

8 thoughts on “April Reads

  1. Οι εκδόσεις Penguin νομίζω έχουν κάνει υπέροχη δουλειά με τη σειρά Penguin Classics. Έχω κι εγώ δύο αλλά έχω διαβάσει μόνο το ένα. Το πρόβλημα με ‘μένα είναι ότι τα περισσότερα έχουν δύσκολα Αγγλικά και δεν τα διαβάζω με άνεση. Παρόλα αυτά, είναι αρκετά μικρά και δεν κουράζει λίγο ψάξιμο παραπάνω στο λεξικό. Το «Modern Romance» μου φαίνεται πραγματικά πολύ ενδιαφέρον. Όντως θα είναι ωραίο να διαβάζεις για άλλες κουλτούρες και πόσο μάλλον για τους Ιάπωνες που ως συνήθως έχουν συνήθειες που είναι εντελώς διαφορετικές από τις δικές μας, για να μην τις χαρακτηρίσω αλλιώς…

    1. Ξέρεις τι? Θα σου φέρω το Modern Romance την επόμενη φορά που θα βρεθούμε, γιατί εγώ δεν πρόκειται να το ξαναδιαβάσω, ήταν ωραίο, αλλά για μία φορά. Οπότε μην το πάρεις, θα στο χαρίσω εγώ. Ισχύει αυτό με τα little black classics, είναι όλα παλιά (μιλάμε για αιώνες πριν) γι’αυτό σου φαίνονται δύσκολα. Δες αν μπορείς να βρεις κάποια λίστα με τα πιο σύγχρονα, νομίζω έχουν και από το 1950 και μετά, που είναι πιο βατά τα αγγλικά τους, για να μη σε κουράζουν. 🙂

      1. Αν είσαι σίγουρη ότι δεν το θες, δε θα πω όχι 🙂 Αλλά να είσαι σίγουρη. Στα little black classics συνήθως επιλέγω ποιητικές συλλογές. Με τα ποιήματα δεν έχω πρόβλημα. Είχα πάρει και μία συλλογή από haiku και ήταν υπέροχη.

  2. Το Daytripper ήθελα πάρα πολύ να το διαβάσω! Ειχα ακούσει τα καλύτερα! Αλλα η κριτική σου σταμάτησε κάπως τον ενθουσιασμό μου. Μετά από όσα αναφέρεις το Χάρτινο Σπίτι & το Anthem for Doomed Youth φαίνονται πολύ ενδιαφέροντα!

  3. Χαίρομαι πάρα πολύ που διάβασες το «Χάρτινο Σπίτι» και σου άρεσε! Εγώ αποφάσισα να το κάνω δώρο σε όποιο βιβλιόφιλο φίλο έχω! 😀 Το «Modern Romance» μου κέντρισε το ενδιαφέρον!

    1. Το διάβασε και η μαμά μου σκέψου και της άρεσε πάρα πολύ! Μου είπε να της προτείνεις κι άλλα. 🙂 Ωραίο το Modern Romance, αλλά ακόμη καλύτερη είναι η σειρά που έχει φτιάξει ο Ansari, το «Master of None», αν θες να δεις!

      1. Α! Πρέπει να γνωρίσω τη μαμά για να ανταλλάζουμε απόψεις σχετικά με τα βιβλία. Απ’ ότι κατάλαβα είναι κι αυτή βιβλιοφάγος!
        Όσο για αυτό που μου προτείνεις, εννοείται πως θα το τσεκάρω!

Σχολιάστε

