Τι θα μου μάθαιναν τα YA αν τα διάβαζα πιο μικρή

Πολλές φορές σκέφτομαι τι άνθρωπος θα ήμουν αν άρχισα να διαβάζω από πιο μικρή. Κι άλλες σκέφτομαι πώς θα περνούσα τις δύσκολες περιόδους αν είχα διαβάσει τα παρακάτω βιβλία όταν έπρεπε:

16068905

Θα με ηρεμούσε, γιατί θα συνειδητοποιούσα ότι μερικές φορές είναι απόλυτα φυσιολογικό το να μην θέλω να βγω έξω. Πως ίσως μ’αρέσει να είμαι μόνη μου, ακόμη κι αν δεν το καταλαβαίνουν όλοι οι άλλοι. Πως δεν πρέπει να πάω σε κάθε party και σε κάθε event για να θυμάμαι ότι έζησα το λύκειο. Καταντά εξουθενωτική η λίστα με τα πράγματα που «πρέπει» να ζήσεις όσο είσαι μικρή.

perks_of_being_a_wallflower_book_cover

Θα με έκανε να μιλάω σε όλους. Και σε αυτούς που όλοι αγνοούσαν, γιατί σε αυτή την ηλικία δεν έχεις το μυαλό να κρίνεις πως θα εξελιχθεί ένας άνθρωπος. Δεν έχεις το μυαλό να σκεφτείς πως δεν περνά ότι εσύ, πως ίσως έχει προβλήματα που εσύ ούτε καν αναγνωρίζεις ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν. Θα με ανάγκαζε να συνειδητοποιήσω πως δεν είμαι το επίκεντρο του κόσμου.

15749186

Θα με βοηθούσε να καταλάβω πως δεν χρειάζεται να είμαι η πιο δημοφιλής, όμορφη και έξυπνη για να αρέσω σε κάποιο αγόρι. Στο αγόρι που θέλω.

18189606

Ότι δεν είμαι ότι είναι οι φίλοι μου.

12294652

Είμαι όμως οι επιλογές μου. Και με το ποιόν επιλέγεις να είσαι μαζί, είναι δική σου ευθύνη. Αυτό το βιβλίο ίσως έχει το πιο υγιές, αληθινό και απλά καλό πρότυπο αγοριού που έχω διαβάσει σε young adult βιβλίο.

finding-audrey

Θα μου έδειχνε πως το bullying είναι κάτι βαθιά τρομακτικό και δύσκολα αναστρέψιμο.

its-kind-of-a-funny-story

Κατά ένα παράξενο τρόπο, ο πιο ασταθής χαρακτήρας μπορεί να σε παρακινήσει να εμπιστευτείς το ένστικτο σου, ακόμη κι αν όλοι ισχυρίζονται πως παίρνεις τις λάθος αποφάσεις.

If I Stay paperback

Θα μ’έκανε να εκτιμάω ΌΛΑ όσα έχω.

the summer i turned pretty

Το συγκεκριμένο βιβλίο ίσως και να μην μου έκανε καλό σε αυτή την ηλικία. Καθώς θα με έβαζε να πιστεύω σε κάτι που δεν υπήρχε τότε. Αλλά αν το διάβαζα ίσως προσπαθούσα κάτι που δεν επιχείρησα ποτέ, από την άλλη ίσως ήταν και η σωστότερη επιλογή για τότε, οπότε….

Το ξέρω ότι είναι τραβηγμένο, αλλά είμαι σίγουρη ότι αν διάβαζα αυτά τα βιβλία σε κάποιες συγκεκριμένες στιγμές όταν ήμουν έφηβη, πολλά πράγματα θα ήταν διαφορετικά τώρα. Θα άλλαζε τελείως η σκοπιά που βλέπω τον κόσμο και αυτό είναι το σημαντικότερο κοπλιμέντο που μπορείς να κάνεις σε έναν συγγραφέα. Όλα τα βιβλία από πάνω είναι υπέροχα.

Στα ελληνικά θα βρεις:
Τα Πλεονεκτήματα του να Είσαι στο Περιθώριο (Μεταίχμιο)
Αναζητώντας την Όντρεϋ (Πατάκης)
Αν Μείνω (Λιβάνη)
Το Καλοκαίρι που Ξύπνησα Όμορφη (Πατάκης)

6 thoughts on “Τι θα μου μάθαιναν τα YA αν τα διάβαζα πιο μικρή

  1. Respect για όλο το άρθρο!!Μου αρεσε που στο τέλος λες ποια είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά! Μου αρέσουν πολύ όσα προτείνεις αλλα βαριέμαι να κάθομαι να ψάχνω ποια από αυτά έχουν εκδοθεί στα ελληνικά! Θέλω να διαβάσω το «Τα πλεονεκτήματα του να είσαι στο περιθώριο» γιατι μου άρεσε πολύ και η ταινία!

    1. Ναι είναι από τις λίγες φορές που η ταινία είναι όσο καλή όσο το βιβλίο, αν και παρέλειψε μερικά side stories. Να το διαβάσεις, είναι πολύ καλό 🙂
      *Θα το θυμάμαι από εδώ και πέρα να γράφω κάθε φορά ποιά έχουν μεταφραστεί.

    1. Ρε συ έψαξα πολλή ώρα να βρω κάπου αυτό το βιβλίο και είναι σαν να εξαφανίστηκε! Είμαι τόσο σίγουρη ότι το είχα δει στα public μεταφρασμένο με εξώφυλλο αυτό της ταινίας, το θυμάμαι επειδή σκεφτόμουν να το πάρω δώρο σε μία φίλη μου που δε διαβάζει βιβλία στα αγγλικά και τώρα δεν μπορώ να το βρω πουθενά! Δεν μπορώ να καταλάβω τι έγινε…

        1. Παίζει, αλλά δεν μπορώ να το βρω ούτε στο αρχείο σαν εξαντλημένο, γι’αυτό δεν καταλαβαίνω τι γίνεται… Κοίτα στα αγγλικά δεν είναι καθόλου δύσκολο, και είναι και πολύ μικρό, 250 σελίδες νομίζω, θα το απολαύσεις μέσα σε λίγες ώρες σίγουρα 🙂

Σχολιάστε

