THE OA

Οχτώ επεισόδια που έφερε το Netflix χωρίς καμία προειδοποίηση ή promotional κίνηση για αυτή τη πολύ παράξενη σειρά που έχει εθίσει όποιον προσπάθησε να δει μόνο το πρώτο επεισόδιο. Στα όρια του sci-fi, με σεναριογράφο την ίδια την Brit Marling που πρωταγωνιστεί και μοναδικό σκηνοθέτη τον Zal Batmanglij, ξετυλίγουν μπροστά σου ένα ανεξήγητο φαινόμενο που πασχίζεις να διαλευκάνεις.

the-oa-feature-speak-with-creators-6bfe9414-30c3-4fbf-ad2d-28b7d18a65ca

Μια κοπέλα εξαφανίζεται όντας τυφλή και όταν επιστρέφει εφτά χρόνια αργότερα μπορεί και βλέπει. Από αυτό το story αρχίζει μια υπόθεση που θυμίζει coming-of-age, μέχρι και τη στιγμή που πέφτουν οι τίτλοι αρχής -στο 55ο λεπτό!- και συνειδητοποιείς ότι αυτό που βλέπεις είναι fantasy, sci-fi και horror μαζί. Ίσως εκεί το χάνει, στο συνονθύλευμα των genres αλλά κερδίζει στα cliffhangers και στο πως ανοίγει τη πλοκή, η οποία κάθε φορά σου διαγράφει αυτό που νομίζεις ότι κατάλαβες. Ξέρει να αναπτύσσει την ιστορία της με τρόπο τέτοιο που δεν καταντά φτηνό αυτοτελές επεισόδιο ούτε απροσδιόριστο τύπου Lost, αλλά άκρως συναρπαστικό. Μπλέκει πολλά θρησκευτικά στοιχεία, κυρίως από Ινδουιστικά και Βουδιστικά mudra (όπου ανήκουν οι πέντε κινήσεις που «χορογραφούν» οι ήρωες) δοσμένα με πολλή φαντασία από κοσμογονικούς μύθους.

Η κοπέλα που επιστρέφει επιμένει να την αποκαλούν OA και μαζεύει σιγά σιγά πέντε ανθρώπους που δεν είχαν καμία επαφή πρωτίστως μεταξύ τους για να τους εξιστορήσει το τι της συνέβη τα τελευταία εφτά χρόνια που αγνοούταν. Σε αυτό το σημείο μετατρέπεται από fantasy σε θρίλερ και αρχίζεις να αναρωτιέσαι αν όλα αυτά έχουν όντως συμβεί ή αν τα επινόησε η ίδια, όντας ψυχικά ασταθής. Προσωπικά κλίνω προς τη πρώτη θεωρία. Αξίζει να τη δείτε αν σας αρέσουν οι sci-fi, γρήγορες, λίγο αμήχανα παράξενες σειρές. Κυκλοφορούν και τα οχτώ επεισόδια από το Netflix, ενώ ανανεώθηκε για να επιστρέψει του χρόνου με το δεύτερο μέρος της ιστορίας.
*Έχω αρκετές θεωρίες για το finale της, όποιος το είδε και θέλει, μπορούμε να το συζητήσουμε στα comments για να μην κάνω spoil εδώ σε όποιον δεν την έχει παρακολουθήσει ακόμη.

10 thoughts on “THE OA

  1. Το λάτρεψα! Και δεν ξέρω και κανέναν άλλον που να το έχει δει, οπότε χτυπιόμουν μόνη μου. Για πες καμιά θεωρία;

    1. Ούτε εγώ! Οι φίλοι μου το κοροϊδεύουν για το ότι δε βγάζει κανένα νόημα και ότι κατάντησε γελοίο στο τέλος (εκεί με το χορό) -εντάξει δεν έχουν άδικο, αλλά εμένα το τέλος με τρέλανε! Λοιπόν γενικά πάει να περάσει 2 πράγματα:
      1) Ότι όλα έχουν συμβεί όπως τα λέει η ΟΑ
      2) Ότι είναι όλα στο κεφάλι της και τα φαντάστηκε.
      Καταλαβαίνω γιατί κλίνουν όλοι προς το δεύτερο (μπορείς να κάνεις back up με τα φάρμακα, μπορείς να πεις ότι φαντάστηκε όλους τους άλλους prisoners και ήταν στη πραγματικότητα μόνη της), αλλά είμαι σίγουρη ότι το κάνουν επίτηδες για να είναι έκπληξη όταν θα είναι το πρώτο. Η θεωρία μου είναι ότι αυτές οι κινήσεις ανοίγουν ένα flow σε ένα άλλο κοσμικό σύμπαν με παράλληλες διαστάσεις και ότι η ίδια μπορεί να περνά σε αυτές (κάτι σαν τα παράλληλα σύμπαντα που είχε το Fringe), στη διάσταση που ήταν τώρα, αυτά τα πέντε άτομα που μάζεψε ήταν οι δικοί μας (οι φυλακισμένοι) απλά δεν είχαν συνείδηση ότι ήταν αυτοί (κάτι σαν reincarnate), γι’αυτό και ο French είδε τον Homer στο καθρέπτη. (Πρόβλημα no1: μεταξύ τους πρέπει να ήταν και ο HAP/ πρόβλημα no2: δεν ξέρω ποιος ήταν η OA σε αυτή τη διάσταση, μάλλον ο Steve…?). Για τα τελευταία δευτερόλεπτα, ένας φίλος μου λέει ότι ήταν μέσα σε ψυχιατρείο και γι’αυτό ήταν όλα λευκά, εγώ νομίζω ότι και αυτό επίτηδες έγινε και ουσιαστικά ήταν σε άλλη διάσταση.
      Απ’όοοοοα αυτά πιο πολύ μου άρεσε αυτό που είπαν για τη «μουσική» που παίζουν τα δαχτυλίδια του Saturn, κι ας μην εξηγήθηκε τίποτα άλλο.
      Ακούω τα δικά σου 😀 😀

      1. Κοίτα, εγώ πιστεύω ότι ήταν αλήθεια κι ότι υπάρχουν όντως κι οι άλλοι φυλακισμένοι και βρίσκονται ακόμα εκεί. Δεν είχα σκεφτεί ότι μπορεί να είναι η μετενσάρκωσή τους, ενδιαφέρουσα άποψη, αλλά αυτό δε θα σήμαινε ότι είναι νεκροί; Ή μπορούν να υφίστανται σε δύο πραγματικότητες ταυτόχρονα οι ίδες «ψυχές» (ή life essence όπως θέλεις πες το). Δεν είμαι σίγουρη.
        HAP πάντως θα μπορούσε να είναι η μάνα. Με την επιμονή της να κρατήσει την OA κοντά της, πάση θυσία. Πάντως τις κινήσεις αυτές τις έχω ξαναδεί (όχι αυτούσιες αλλά παρόμοιες), όμως δεν ξέρω πού! Ίσως να παίζει κάποιο ρόλο, να υπάρχει κάποια σύνδεση με την πραγματικότητα. Ελπίζω να μην είναι όλα στο κεφάλι της γιατί έτσι θα μου φανεί λίγο άχρηστο και άκυρο. Σαν να επενδύσαμε χρόνο και σκέψη σε κάτι ανούσιο.

        1. Ναι θα είναι πολύ εύκολο αν τελικά είναι όλα στο μυαλό της. Κι εγώ τις έχω δει κάπου τις κινήσεις!! Δε θυμάμαι που…! Δεν εννοώ ότι έχουν πεθάνει , ότι ζουν σε πολλές παράλληλες διαστάσεις, αλλά γενικά έχει πολλές τρύπες ακόμη για να είναι αυτό :/

  2. Δεν μπορώ να δώσω απαντήσεις, αν και θα συζητήσω τη δική σου με τον άντρα μου που το είδαμε μαζί γιατί μου φαίνεται ενδιαφέρουσα, αλλά όπως και νά’ χει ήταν μια πολύ καλογυρισμένη σειρά, που σε κρατούσε.
    Χαίρομαι που θα βγει β κύκλος και αναμένω!

    Καλημέρα
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com

Σχολιάστε

