Winter Book Haul

Αυτούς τους μήνες πήρα μόνο έξι βιβλιαράκια, εκ των οποίων έχω ήδη διαβάσει τα τρία και νιώθω πολύ περήφανη που δεν αφήνω πολλά αδιάβαστα. Περιμένω κάποιες καινούριες κυκλοφορίες τώρα την άνοιξη γι’αυτό και κρατήθηκα να μην πάρω τίποτα άλλο, μέχρι να έρθουν στα χέρια μου τα: The Hate U Give, We Are Okay και Goodnight Stories for Rebel GirlsΠρος το παρόν στα ράφια μου προστέθηκαν:

Περί Αναρχισμού του Noam Chomsky. Από τότε που βγήκε ο Trump στην εξουσία περνάω μια πολιτική κρίση -θα μου πεις, τι σε νοιάζει τι γίνεται σε μία άλλη ήπειρο; Είναι περισσότερο αντιπροσωπευτικό το θέμα μου και όχι γεωγραφικό. Αποφάσισα λοιπόν να διαβάσω διάφορα δοκίμια πάνω σε πολιτικά συστήματα από ανθρώπους καθόλου βαρετούς και κοινότυπους.

Το Λουλούδι της Ερήμου της Waris Dirie. Η αυτοβιογραφία μιας κοπέλας που μεγάλωσε στην Αιθιοπία σε μία παραδοσιακή οικογένεια νομάδων, οι οποίοι πίστευαν σε αρχαϊκά έθιμα όπως ο ακρωτηριασμός των γυναικείων γεννητικών οργάνων και ο γάμος ανάμεσα σε κοριτσάκια και σε ηλικιωμένους άντρες. Το βιβλίο είναι ουσιαστικά η ζωή της και το πως ξέφυγε από τη γενέτειρα της για να φτάσει να είναι top model στη Νέα Υόρκη.

Η Υπέροχη Φίλη Μου της Elena Ferrante. Το λογοτεχνικό φαινόμενο που απασχόλησε έντονα τα media φέτος. Το πήρα δώρο στη μαμά μου και διανύω αυτή τη στιγμή το δεύτερο μισό της ιστορίας του. Μου αρέσει πολύ που διαδραματίζεται στη Νάπολη -λατρεύω την ιταλική γλώσσα και νιώθω πολύ κοντά στους ανθρώπους της- και μου αρέσει ακόμη περισσότερο που έχει ως κέντρο ενδιαφέροντος τη φιλία δύο κοριτσιών, αλλά δεν έχω κατανοήσει ακόμη το λόγο που εξέλαβε διθυραμβικές κριτικές. Σίγουρα είναι καλό, αλλά με αυτά που είχα ακούσει το περίμενα πολύ καλύτερο.

All The Bright Places, το ya του μήνα έρχεται από την Jennifer Niven. Η αλήθεια είναι ότι συγκινήθηκα περισσότερο με τα λόγια της συγγραφέως στο τέλος του βιβλίου παρά με την ιστορία του. Ήταν πανέμορφα γραμμένο και ανά στιγμές πολύ θλιμμένο, αλλά δεν μπόρεσα να εκλάβω τους χαρακτήρες του σαν κάτι παραπάνω από τις ασθένειες τους. Ειδικά όσον αφορά τον Finch, στον οποίο αδυνατούσα να δώσω υπόσταση, φάνταζε αρκετά ψεύτικος. Δεν προσπαθώ να μειώσω την αξία του ήρωα, απλά θέλω να τονίσω ότι κάποια πράγματα στην young adult λογοτεχνία έχουν γίνει πια κλισέ και δεν προσεγγίζονται από τη σωστή οπτική γωνία. Με εκνεύρισε που το marketing το προώθησε ως το «επόμενο The Fault in Our Stars», επειδή με προϊδέαζε και εν τέλει μου πρόδωσε το τέλος του (το οποίο με θύμωσε τόσο πολύ!). Πέρα από το γεγονός ότι είχε τα προβλήματα του, παραμένει μια πολύ όμορφη ιστορία που μπορείτε να τη διαβάσετε και στα ελληνικά με τίτλο «Όλα τα Φωτεινά Μέρη» από τις εκδόσεις Πατάκη.

The Bluest Eye της Toni Morrison. Δίπλα στην Alice Walker πλέον έχει μία ξεχωριστή θέση στη καρδιά μου η Toni Morrison. Αυτές οι δύο γυναίκες μιλούν για την Αφροαμερικανική κουλτούρα, για τον πόνο και τις αδικίες όπως κανένας άλλος. Αλλά σε αυτό που τις παραδέχομαι είναι ότι δεν παρουσιάζουν τους λευκούς σαν το απόλυτο κακό, αλλά την ίδια τη κοινωνία στο σύνολο της, χωρίς να διστάζουν να θίξουν και να κατηγορήσουν ακόμη και την ίδια τη φυλή τους για ανεπανόρθωτα λάθη. Το συγκεκριμένο μυθιστόρημα είχε μεταφραστεί πολλά χρόνια πριν στα ελληνικά από τις εκδόσεις Νεφέλη με τίτλο «Γαλάζια Μάτια», αν καταφέρετε να το βρείτε, σας το προτείνω με τα μάτια κλειστά. Είναι μια ιστορία όχι πάνω από 250 σελίδες, γεμάτες λυρική γραφή που θυμίζει ποίημα και μιλά τόσο διακριτικά για σκληρές πραγματικότητες. Από τα καλύτερα βιβλία που έχω διαβάσει ως τώρα φέτος.

Four Plays by Ibsen. Σε ένα μήνα περίπου θα βρεθώ στο Όσλο και συνειδητοποίησα ότι δεν έχω διαβάσει ποτέ τίποτα από Νορβηγό συγγραφέα και ποιος καλύτερος από τον Ibsen, όπου έχει χαράξει το θέατρο με την απλότητα και τη φεμινιστική του αιχμηρότητα. Θα ξεκινήσω από το πασίγνωστο The Doll’s House (το οποίο μπορείτε να διαβάσετε on line εδώ) και στα ελληνικά να το βρείτε ως «Το Κουκλόσπιτο». Εντάξει, στην επιλογή μου βοήθησε και το γεγονός ότι το συζητούσαν στο Skam….

3 thoughts on “Winter Book Haul

  1. Το λουλούδι της ερήμου το είχα διαβάσει πολύ μικρή και ακόμα θυμάμαι πόσο είχα συγκλονιστεί. Για τη Ferrante ακούω γενικά πολύ καλά λόγια, αλλά δεν έχω διαβάσει ακόμα γιατί φοβάμαι πως θα απογοητευτώ. Για το Bright Places συμφωνώ με όσα γράφεις. Ειδικά με το μάρκετινγκ που πραγματικά χάλασε το τέλος του βιβλίου αφού το έκανε τελείως προφανές πριν καν το διαβάσεις. Το μόνο σχόλιο που έχω είναι πως επειδή έχω βιώσει παρόμοια κατάσταση, όντως οι ασθένειες κυριεύουν τα πάντα και ο χαρακτήρας του ανθρώπου χάνεται. Ίσως γι’ αυτό να μου μίλησε τόσο το βιβλίο. Αυτό που με «θύμωσε» είναι ότι όλα αυτά ήταν λίγο προφανή. Έκαναν μπαμ και κανένας μα κανένας δεν ασχολήθηκε με αυτούς τους δύο νέους (και υπήρχε και τρίτο άτομο από το ίδιο σχολείο με παρόμοια προβλήματα), ούτε οι γονείς, ούτε οι ψυχολόγοι του σχολείου, ούτε οι φίλοι τους αλλά ούτε και οι ίδιοι ζήτησαν βοήθεια. Οπότε συμφωνώ με αυτό που λες ότι όλα αυτά δεν προσεγγίζονται από τη σωστή οπτική γωνία.
    Υ/Γ: Ibsen και Chomsky δεν τολμάω να ακουμπήσω. Με τρομάζουν…

    1. Έχεις δει και την ταινία «Το Λουλούδι της Ερήμου»; Θα το διαβάσω σύντομα! Η Ferrante γράφει αρκετά καλά, διακριτικά, ψυχογραφικά, απλά δεν είναι το αριστούργημα που όλοι παρουσιάζουν. Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία για μια γυναικεία φιλία, αν το προσεγγίσεις έτσι δεν θα απογοητευτείς. Εγώ το απολαμβάνω πολύ! Για το Bright Places συμφωνώ με όσα λες, ίσως επειδή δεν έχω αντίστοιχη εμπειρία μου φάνηκαν όλα υπερβολικά, δεν είμαι καθόλου αρμόδια να το κρίνω αυτό. Απλά θα ήθελα περισσότερα από αυτή την ιστορία γμτ! Ο Chomsky μη σε φοβίζει καθόλου, τα λέει πολύ απλά, γι’αυτό μ’αρέσει να τον διαβάζω. Σου ανοίγει τα μάτια με πολύ λογική ροή. Για τον Ibsen δεν ξέρω ακόμη, θα σου πω μόλις το αρχίσω 😉 Αλλά έχω τόοοοσο καιρό να διαβάσω θέατρο που ανυπομονώ!!

      1. Δεν έχω δει την ταινία, γιατί νομίζω πως δε θα το αντέξω… Πρέπει να τη δω όμως. Κάτι τέτοια θέματα υπερβαίνουν τη λογική. Μου φαίνεται απίστευτο να συμβαίνουν όλα αυτά «γύρω» μας και όχι μόνο να μην γνωρίζουμε, αλλά και όσοι ασχολούνται με αυτό να είναι σχεδόν ανήμποροι.

Σχολιάστε

