Οι «αδικαιολόγητες» παραξενιές των βιβλιόφιλων

oliver-jeffers7

Και ξεκινάμε:

  1. Τσάκισμα βιβλίου. Κάθε φορά που το βιβλίο έχει «ρωγμή» στο εξώφυλλο τρελαίνεστε. Λες και είναι δυνατόν να διαβάσετε 600 σελίδες και να μην τσακίσετε, έστω και αχνά, τη «ραχοκοκαλιά» του βιβλίου.
  2. Λερωμένο εξώφυλλο.Πως γίνεται να διαβάζετε στην παραλία, στο λεωφορείο ή στη σχολή χωρίς να λερώσετε το βιβλίο σας; Μία φορά να ξεχαστεί ένα βιβλίο στη τσάντα μου, και θα βγει έπειτα με στάμπες από κραγιόν ή λεκέδες χυμού και σοκολάτας.
  3. Δεν δανείζετε ποτέ τα βιβλία σας. Τα έχετε στο ράφι και τα κοιτάτε με περηφάνια και αγαλλίαση. Αχ, θα το λέω ξανά και ξανά, τα βιβλία δεν υπάρχουν για να στολίζουν τα ράφια σας, υπάρχουν για να διαβάζονται και να συζητιούνται με τους φίλους μας, με τον έξω κόσμο. Χίλιες φορές να χάσω όλα μου τα βιβλία, παρά να μην έχω κάποιον να μιλάω για το πως με άλλαξε μία ιστορία.
    (Εξαιρέσεις:
    Κανόνας No1: Δεν δανείζουμε σε κάποιον που δεν μας έχει επιστρέψει τα προηγούμενα βιβλία που του έχουμε δώσει.
    Κανόνας No2: Δεν δανείζουμε ποτέ πάνω από 2 βιβλία στον ίδιο άνθρωπο.
    Κανόνας No3: Δεν δανείζουμε τα πολύ-πολύ αγαπημένα μας βιβλία.)
  4. Δεν αφήνετε στη μέση ένα βιβλίο που δεν σας αρέσει. Life is too short, my friend.
  5. Δεν παρατάτε μια τριλογία/τετραλογία στη μέση.  Again, η ζωή είναι πολύ μικρή για να διαβάζουμε πράγματα που δεν μας αρέσουν και τα βιβλία πάρα πολλά, για να σπαταλάμε τον αναγνωστικό μας χρόνο σε μετριότητες.
  6. Δεν χαρίζετε βιβλία που δεν πρόκειται να ξαναδιαβάσετε ή που απλά δεν σας άρεσαν. Αντί να τα δώσετε σε κάποιο φίλο, στη δημοτική βιβλιοθήκη της πόλης σας ή στο σχολείο της γειτονιάς σας, επιλέγετε να τα κρατάτε στο σπίτι σας. Αμαρτία!
  7. Δεν διαβάζετε e-books. Ναι το δέχομαι ότι το πραγματικό βιβλίο έχει τη χάρη του, αλλά και τα λεφτά που εξοικονομείτε αγοράζοντας e-books έχουν κι αυτά τη χάρη τους (εξαιρούνται τα graphic novels -support the artists λέμε!).
  8. Δεν σημειώνετε πάνω στις σελίδες του βιβλίου. Δηλαδή ειλικρινά ποιός έχει διαβάσει Jane Austen και δεν έχει φτιάξει ένα πρόχειρο διάγραμμα χαρακτήρων στην άκρη; Πως μπορείτε να θυμάστε απ’έξω τόσα ονόματα;!
  9. Παίρνετε το ίδιο βιβλίο σε διαφορετικές εκδόσεις ή το αγοράζετε στα ελληνικά και στα αγγλικά. Οκ, αυτό μπορώ να το δεχτώ, αν τίθεται θέμα συλλογής ή αν επιθυμείτε να το διαβάσετε στο πρωτότυπο. Για κανέναν άλλο λόγο όμως.
  10. Είστε σνομπ με την «ελαφριά λογοτεχνία». Εντάξει, δεν λέω να πιάνετε κουβέντα με κάθε άνθρωπο που διαβάζει Δημουλίδου ή τις 50 Αποχρώσεις του Γκρι, όλοι έχουμε τα όρια μας. Λέω όμως να μην κοιτάμε αφ’υψηλού τις αναγνωστικές επιλογές του καθενός. Γούστα είναι αυτά, αλλάζουν και ωριμάζουν (ελπίζω).

P.S. Για την παραξενιά νούμερο 10, είμαι πιο ένοχη απ’όλους σας! :p

jeffers_incrediblebookeatingboy6

*Οι φωτογραφίες είναι από το παιδικό βιβλίο «The Incredible Book Eating Boy» του Oliver Jeffers. 

23 Comments

      1. Με το να δανείζω βιβλία έχω λίγο θεματάκι (έχει καεί η γούνα μου και προσέχω) ενώ δεν έχω μπει ποτέ στη διαδικασία να χαρίσω βιβλία που έχω διαβάσει. Λες και κοστίζουν μια «περιουσία» και φοβάμαι μην τα δώσω και «φτωχύνω». Πρέπει όμως με κάποια βιβλία να δοκιμάσω να κάνω την αρχή!

  1. Γέλασα πολύ με αυτήν την ανάρτηση. Πάνω κάτω πολλά από αυτά τα κάνουμε όλοι 😀
    Εγώ έκανα το 4 κ το 5 πολύ αλλά το πήρα απόφαση κάποια στιγμή πως δεν θα βασανίζω τον εαυτό μου άλλο έτσι……

    1. Ε ναι δεν γίνεται πια, είναι τόοοσες πολλές οι σειρές που τα cannon δεν θα σταματήσουν ποτέ: sequels, prequels, διαφορετικά povs. Ήρθε η ώρα να βάλουμε τέλος σε ότι δεν μας αρέσει:p (Προσωπικά δεν νομίζω να τελειώσω την τετραλογία(?) του Angelfall και των Beautiful Creatures, εσύ?

      1. Ισχύει! Tα beautiful creatures δεν τα έχω διαβάσει! Αν και το σκέφτομαι να την ξεκινήσω την συγκεκριμένη σειρά. Να δοκιμάσω το πρώτο. Από το Angelfall έχω διαβάσει μόνο το πρώτο και το λάτρεψα. Αν και έχω μπερδευτεί με αυτήν την σειρά. Λέει ότι θα είναι 5 τα βιβλία αλλά ολοκληρώνεται σαν τριλογία (Η κάτι τέτοιο).
        Εγώ πάντως κάτι σειρές του στυλ The Secret Circle, The Immortals, House of Night, Matched, Dream Catcher κτλ δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να βασανίσω τον εαυτό μου απλά για να τα ολοκληρώσω. 😀

        1. Το πρώτο του Beautiful Creatures είναι αρκετά καλό, και το Angelfall μ’άρεσε πάρα πολύ αλλά το δεύτερο με απογοήτευσε:/ Κι εγώ για τριλογία ήξερα ότι το πηγαίνανε και είχα σκοπό να διαβάσω το τελευταίο, αλλά τώρα δεν υπάρχει περίπτωση να περιμένω άλλα τρία χρόνια για να φτάσουμε στο πέμπτο…. Απ’όσα είπες μόνο το House of Night και το Immortals έχω διαβάσει (απαράδεχτα) κι έχω ακούσει τα χειρότερα για τα υπόλοιπα, οπότε καλά κάνεις και τα σταματάς :p

  2. Πρόσφατα αγόρασα ξανά το «γλάρο Ιωναθαν » πάλι απο τις εκδόσεις Διόπτρα, σκληρό κ όχι μαλακό εξώφυλλο αυτη τη φορα κ πιο ομορφη εικ´ονα. Ωστοσο δεν νομ´ιζω οτι συγκαταλέγεται στις αμαρτίες μου, αφου περιλάμβανε ενα τέταρτο μέρος για το βιβλιο, που ηταν καταχωνιασμένο στα συρτάρια του Μπάχαλο κ το βρήκε πολυ καιρο αργότερα η σύζυγος του!!😜
    Jeffers απλα λατρεύω! Θα ψάξω το παραμυθάκι που μας κες! Τέλειεα τα σκίτσα!!

    1. Πρέπει να είναι πολύ όμορφο βιβλίο ο «Γλάρος», είναι το αγαπημένο του μπαμπά μου και θέλω εδώ και πολύ καιρό να το διαβάσω 🙂

  3. Ένοχη για το 5, το 6, το 9… Και με το δανεισμό έχω λίγο θέμα, δανείζω βέβαια αλλά όχι με χαρά, εκτός αν είναι σε κάποιον που ξέρω σίγουρα ότι τα επιστρέφει…

    1. Αλήθεια κάνεις το 9? Ποιά έχεις διπλά? ^_^ (Εγώ έχω το The Fault In Our Stars στα αγγλικά, τα γερμανικά και τα δανικά :p ) Όσο για το 5, δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσω να τελειώσω ένα βιβλίο αν δεν μ’αρέσει, πωωω όσο σκέφτομαι ότι θα το διαβάζω με το ζόρι, τρελαίνομαι…

  4. Ταυτίστηκα με όλα! Και σκέφτομαι από τη μία όταν διαβάζω ένα ωραίο βιβλίο θέλω να το δώσω σε άλλους για να μοιραστούμε τον ίδιο ενθουσιασμό.Απο την άλλη όταν τελικά το δίνω,νιώθω ένα μικρό τσίμπημα..

    1. Να σου πω την αλήθεια μου αν μ’αρέσει πάαρα πολύ ένα βιβλίο, θα το δανείσω μόνο στην κολλητή μου (που μου τα επιστρέφει πάντα) και σε κανέναν άλλον, οπότε σε καταλαβαίνω 😉

  5. Για τα 6,8,10 δηλώνω ένοχη! Και στον δανεισμό λίγο, αν σκεφτείς ότι έχω δανείσει βιβλίο 2-3 μήνες τώρα και δεν έχει διαβαστεί καν..

    1. Ωχ αυτό είναι κρίμα! Πάει το βιβλίο σου :p (πλάκα κάνω) Το 6 είναι το μόνο που δεν καταλαβαίνω, αν διαβάσω κάτι και το βρω μέτριο, την επόμενη μέρα έχει φύγει από το σπίτι :$ Το 10 το κάνω κι εγώ ρε συ και δεν πρέπει… (ειδικά όποτε μου λένε για Δημουλίδου και Μαντά 😉 )

  6. Παραξενιές και ξε-παραξενιές, όλοι έχουμε τις δικές μας και οι βιβλιοφάγοι ακόμη περισσότερο! Λοιπόν, εγκρίνω και επαυξάνω:
    – Δεν με πειράζει να είναι η ράχη σπασμένη και οι σελίδες τσακισμένες, αλλά μόνο στις πάνω μυτούλες τους.
    – Μπορεί το βιβλίο να έχει μέσα λίγη άμμο, αλλά όχι όλη την παραλία. Μάλιστα, μου αρέσει όταν συναντάω αναπάντεχα άμμο σε ένα βιβλίο μου (παρότι μετά πρέπει να τινάζω τα σεντόνια) γιατί μου θυμίζει όμορφες στιγμές.
    – Όχι όμως λεκέδες από σάλτσες και αποτυπώματα ποτηριών, εντάξει;
    – Και όταν δανείζω ένα βιβλίο, αυτό πρέπει να επιστρέφεται εγκαίρως. Έχω καεί κι εγώ όπως όλοι όσοι έχουμε πολλά βιβλία στο σπίτι μας.
    Και κλείνω με κάτι που είχα διαβάσει του Γούντι Άλεν, «Έχω πολλά βιβλία στο σπίτι μου, αλλά δεν έχω βιβλιοθήκη. Κανείς δε μου δάνεισε ποτέ βιβλιοθήκη»!!!!

    Φιλιά
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    1. Χαχαχαχα σωστός ο Woody Allen! Ναι νομίζω το έχουμε χάσει το παιχνίδι εμείς τα bookworms στον δανεισμό, αλλά δεν βαριέσαι, «προάγουμε» πολιτισμό!! 😉

  7. Εχω πλέον αρχισει και διωχνω βιβλια που εχω διαβασει.Δανειζω με όρους. Δεν μου αρεσει να είναι ταλαιπωρημένο το😥😯😯 βιβλιο.Αλλα τωρα σιγα σιγα χαλαρωνω.

Σχολιάστε